- Форум
- По малко от всичко
- Тийн Учител - есета, теми, съчинения...
- Помощ за тема върху "Пространното житие на Кирил"
За понеделник ми трябва една темичка дано да има някой, който да ми помогне, преподавателката ни предупреди да не сме били преписвали от нета и т.н....... сещате се ... а темата е ''Художествен израз на идеята за извисената сила на художественото слово в пространното житие на Кирил"(ЛИС). Чакам отогвори дано някой ми помогне
Редактирано от ProstoAz
7 точка от правилника!
І.Увод- В ”Пространно житие на Кирил” е изграден образ на светец, чийто живот може да служи като образец и да бъде възприет като пример за подражание.Биографичният разказ, разкриващ чудната съдба на необикновен герой като този, може да докосне душата на всеки и да въздейства върху възгледите и вижданията ни.
ІІ.Теза-
Микротеза 1 – В ”Пространно житие на Кирил” увлекателно се преплитат различни факти от живота на учителя,които поразяват със своята мистичност.
Микротеза 2 – Образът му на герой-образец ярко се допълва и от невероятната личност на светеца-неговата истинска същност и душевност.
Микротеза 3 – Качествата,които разкрива, и действията, които предприема за изпълнението на мисиите му, завършват цялостната картина, разкриваща величието на този необикновен човек.
ІІІ.Доказателствена част-
Микротеза 1 – Изумителна е фактологията, разкрита в житието,и представена по такъв въздействащ начин.
Разсъждения Доказателства
1. Раждането и предсказанието 1.”най-малкото беше седмото,философът Константин”; “Вярвай ми, жено,надея се на Бога , че той ще му даде такъв баща и настойник, който се грижи и за всички християни”
2.Пророческия сън на едва седемгодишното дете 2.”(пророчески сън): Когато беше на седем години, детето сънува сън и го разказа”
3.Успеха му в училище и желанието за знание 3.”когато го дадоха на учение от всички ученици той най-много преуспяваше”; “Константин отиде при него…Добри учителю,научи ме на граматическо изкуство!”; “когато дойде в Херсон…части на граматиката”
Извод 1 – Фактите, изложени в житието, са една малка част от магията около впечатляващия образ на героя.
Преход 1 – Всички интересни събития от живота на Кирил загатват по един или друг начин за неговата необикновена и колоритна личност.
Микротеза 2 – Много умело е изграден образа на философа,чрез постепенно напластяване и представяне на качествата му, които го правят толкова свят и велик.
Разсъждения Доказателства
1.Невероятния характер и способности на детето 1.”не искаше да поеме чужда гръд…Това стана по Божи промисъл”; “нейното име бе София,сиреч премъдрост.Нея избрах”; “чрез бързата си памет”
2.Духовната извисеност и дълбокия начин на мислене 2.”В себе си,Като се поразмисли върху суетата…и няма да прахосвам дните си в шума на този живот! ” ; “Изучаваше наизуст книгите”
3.Вярата-основната подкрепа в онези трудни времена 3.”Приеми и мене,който коленича пред тебе с любов и вяра,и ми бъди у1ител и просветител”; “изпадаше в скръб,когато не можеше да ги разбере основно”
Извод 2 – Характерът на Константин Кирил е силен и стабилен-той знае кое е важно и постижимо, и живее над обикновената хорска суета.
Преход 2- Качествата,които възпитава у себе си, му помагат да извърши с лекота възложените му мисии,макар създалите се пречки.
Микротеза 3 – Описанието на героя-образец е изкусно завършено от успешното изпълнение на възложените задачи,разкриващи до крайност вътрешната красота на Кирил
Разсъждения Доказателства
1.Избора на пратеник 1.”Изпращаме ме пратеници при вас…молим от вас учен мъж,та и ние да възприемем вашата вяра”; “Философе,зная,че си уморен, но ти …освен тебе никой друг не може”
2.Трите мисии-преодоляване на пречките и успешно изпълнение 2.”Философе,иди при тези л'де и им обясни въпроса за св.Троица”; “когато дойде в Херсон , тук изучи еврейския език и книжнина”; “Наистина, които вярват в Христа…а след него-и той самият”; “Макар да съм уморен и болен телесно, с радост ще отида там”; “И скоро му се яви Бог”; “отсега и докрай да оставиш…своя помен подобно на великия цар Константин!”
Извод 3 – И така , с описание на жизненоважните мисии,Константин доказва себе си и разкрива докрай красивата си и обаятелна същност.
ІV.Заключение - ”Пространно житие на Кирил” дава повод на много хора да се замислят върху смисъла на живота си и мисиите си на този свят.Образът , изграден в него,въздейства и променя човешкия мироглед,като служи за пример на следващите поколения.Светецът може не само да вдъхнови и впечатли с божествената си личност,но и да разкрие истинския смисъл на вечните неща-да покаже,да научи,да обезсмърти…
NE E TOVA TEMATA,NO MOVE DA TI POMOGNE![]()
Хората понякога не забелязват как плаче през ноща този,който върви в живота смеейки се!