- Форум
- Тийн интереси и проблеми
- Училище и приятели
- Математика за 6. клас
Та такаам....... Намерете сбора на всички ръбове на правилна десетоъгълна пирамида с основен ръб 3,5 cm и околен ръб 1,6 dm![]()
Само за формулите ми помогнете защото нищо не ми попива главата
Глупости, майна, само глупости...
нов ник - Miichelle
10-ъгълната пирамида има 10 основни ръба и 10 околни ръба.
Няма определени формули, това което трябва да се досетиш е, че сборът от дължините = броя основните ръбове х дължината им + броя на околните х дължината им. И едно превръщане имаш от дм в см.
Така:
Основен ръб = 3,5 см
Околен ръб = 1,6дм = 16см
Сбор на дължините = 10 х 3,5 + 10 х 16 = 160+35 = 195см
Има тема за математика, пиши там.
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
аз в 6ти клас такива неща не съм учила
![]()
--Лудите, лудите - те да са живи!
...нова учебна програма?
^ да, много са ги прецакали![]()
--Лудите, лудите - те да са живи!
Така ли? Стана ми интересно. И кво учат?
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Хич си не спомням дали ги имаше обемните тела, когато ние бяхме 6 клас. Шантава работа. Сигурно и по алгебра се учи различно...
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Много слабо ...Първоначално написано от Chacho
Пети клас по алгебра взимахме дробни и десетични числа (освен, ако не си учил от 5-ти в ПМГ) и по Геометрия се запознахме с фигурите и доказателството на задачите.Шести се лутахме насам-натам из учебния материал и правехме едни 3D фигурки от картон, квадрати,правоъгълници,кон уси,разни многоъгълници ...
Седми се занимавахме с разни принципи и теореми,медиани,ъглополовя щи ...
Да не казвам каква част от въпросния учебен материал съм усвоил, че ще ми се смеете ...![]()
Пети клас по алгебра взимахме дробни и десетични числа (освен, ако не си учил от 5-ти в ПМГ) и по Геометрия се запознахме с фигурите и доказателството на задачите.[/quote]
И ние в 5. клас учихме всички тези неща. Шести клас (тоест, сега) в началото на годината учихме за степени, после - отрицателни и положителни числа ( умножение, степени с тях, : , + и -). След това - за правилните многоъгълници, сега учим за призмите. До десетоъгълна пирамида още не сме стигнали, но и това ще учим след няколко урока.![]()
![]()
Като се замисля и ние ги бяхме учили тези неща. Сещам се как събирах едни лица на стени. Просто и сега уча стереометрия и се шашнах, че са тръгнали да ме настигат от 6 клас ^^. Явно като цяло си е същата програма.
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
1.Намерете лицето на повърхнината и обема на правя призма,ако основата е равнобедрен триъгълник с бедра 13 см,основа 10 см и височина 12 см и дължина на околния ръб 15 см.
2.Намерете обема на правилна призма ако основата е правилен седмоъгълник със страна 48 см и апотема 5дм,а височината на призмата е 10см
3.Кажете ми формулите за лице на:равнобедрен и равностранен триъгълникМоже ли да ми ги решите
Първоначално написано от MichellePhan
Явно не разбрахте, че ако не си седнете на задниците ,няма да научите нищо ..
Green DayBaffaLsc
TFK
![]()
NarutoDarker Than Black
Fullmetal Alchemist
D Gray Man
Избухлива съм, лесно раздразнителна, имам голямо его.. кво да се прави.
3. S=(a+ha)/2 като a ha може да се замени с b hb или c hc ако триъгълника е правоъгълен формулата е S=(a+b)/2 в учебника не ви ли ги пише тея формулиПървоначално написано от MichellePhan
аз повечето още ги помня
![]()
2 и 1 ще се пробвам после ще ги напиша (няма да е зле и ти да опиташ)
http://www.facebook.com/pages/Im-you...43163692376341 < Страницата ми във Фейсбук
1.
S1=2B+S
S1=2*11+540
S1=22+540
S1=562
S=P*h
S=36*15
S=540
B=(c+hc)/2
B=(10+12)/2
B=11
P=13+13+10
P=36
задачата е толкова елементарнавсички мерки са ти дадени, няма нищо за търсене, само смяташ
втората задачка ще си я решиш сама за разнообразие
![]()
http://www.facebook.com/pages/Im-you...43163692376341 < Страницата ми във Фейсбук
Супер, аз като се мъчих да я решавам, не бях видял височината на основата.Първоначално написано от ameli
Напиши и втората ако може, че ми е интересно как става с материала за 6-7 клас. Аз няма да казвам кой клас съм, да не бера срам.![]()
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
^по формулата840 се получава
![]()
http://www.facebook.com/pages/Im-you...43163692376341 < Страницата ми във Фейсбук
Правилна десетоъгълна пирамида колко върхове има ?
мерси ако може с 1 още задачка повърхнина на куб е равна на обема му,Как да заменим дължината на ръба му,за да получим нов куб,сборът на който да е 36 см
а)да го намалим 3 пъти
б) да не го променяме
в) да го намалим на половина
г) друг отговор
от ръбовете